پرسشنامه-بازار-محوری-توسط-کوهلی-و-همکاران-(1993)
پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993)
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 85 کیلوبایت
 

 

پرسشنامه بازار محوری توسط کوهلی و همکاران (1993) ساخته شده است که از 32 گویه و 3 خرده مقیاس گسترش اطلاعات (10 سوال)، پخش اطلاعات (8 سوال) و پاسخ گویی (14 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش بازار محوری بکار می رود.

 

  • تعریف مفهومی:

نارور و اسلی تر بازار محوری را اینگونه تعریف می کند:

«فرهنگ سازمانی که به صورت بسیار کارا و اثربخش به خلق رفتارهایی می پردازد که برای ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان و در نتیجه ارتقای عملکرد بازرگانی شرکت لازم و ضروری اند.» (دعایی و بختیاری، 1386).

کوهلی و جاوورسکی (1990) تعریف زیر را از بازارمحوری ارائه کرده اند:

«بازار محوری عبارت از ایجاد گسترده آگاهی درباره بازار در سازمان جهت پیش بینی نیازهای جاری و آتی مشتریان، انتشار این بینش در میان تمام واحدها و پاسخگویی گسترده سازمانی به آن می باشد».(دعایی و بختیاری، 1386).

 

روایی و پایایی : دارد

منبع:دارد

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازار ,محوری ,کوهلی ,تعریف ,سوال ,فایل ,بازار محوری ,همکاران 1993 ,توسط کوهلی ,محوری توسط ,پرسشنامه بازار ,پرسشنامه بازار محوری
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

یادداشت های یک پسر تکنولوژی و سرگرمی زیتون رایانه وکیل ، وکالت ، مشاوره حقوقی در مشهد خواص خوراکی ها همراه همیشگی شما در کانون زبان ایران | mobo ILI Monica بهترین سریال های خارجی نمایندگی بوتان کرج (حداد)